tisdag 14 februari 2012

Runkeeper

När man går så pass mycket morgonpromenader som jag gör, kan det vara kul att kunna föra lite statistik på hur det går. Via appen Runkeeper, kan du både hålla koll på din hastighet, samt sträckan som du har promenerat.
Det blir nästan som en liten morot att försöka slå sitt tidigare rekord och det är faktiskt riktigt roligt att kunna se sin egen utveckling :).

Jag har tidigare prövat appen Run-log, men måste erkänna att Runkeeper slår den med hästlängder. Bara det enkla faktum att Runkeeper inte stänger av sig mitt under promenaden, gör att den får 5 av 5 burkar med kvarg utav mig ;).

Nu ska jag dra i väg till badhuset för att köra ett blött pass med Livräddarna Skövde.

Psssst... Glöm inte bort att ta hand om varandra nu när det är alla hjärtans dag <3




1 kommentar:

Krille sa...

Runkeeper är skitbra. Och visst blir man taggad att gå lite fortare än både sej själv och sina team mates :) Jag gillar att man kan synca en spellistatill sin route också.. riktigt bra! :)