torsdag 23 februari 2012

Skoskav

Okej vem fan är så dum att de ger sig ut på en timmes promenad i nya skor, jo jag tydligen!!

Redan efter 14 minuters rask promenad kände jag att detta inte skulle fungera.
- Helvete jag kan ju inte ha fått skoskav redan??
Jag försökte här aktivt tänka på hur fint vårväder vi hade med sol och svaga vindar. Inte för att det direkt hjälpte, men jag kämpade på med den tanken.
När 20 minuter hade passerat fick jag den brilljanta idén att släppa lite på skosnöret för att avlasta hälen, en mycket dålig idé då foten istället började gnida sig mot bakkappan av skon.

Mina steg blev mer och mer släpande och jag började fundera på ifall denna promenad ens fick räknas in i mina 4 cardiopass/ vecka. Det var ungefär här jag började att "springa i kapp" min förlorade tid, och det visade sig faktiskt vara lite skönare för foten än att gå.
Så idag har jag varit ute på en gå samt joggapromenad i vårsolen.

Vore extremt glad om ni alla säger till mig att skorna blir bättre, annars avlider jag nog redan under nästa morgonpromenad!!


Aj?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Damn! Det där säger lite om hur jävla envis du är när du väl bestämt dig :)

/M

Pentmark sa...

Hahah jo jag är nog rätt envis ;P..

"Pain is temporary quitting lasts forever".

Anonym sa...

OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJO
Satan det ser ut att behövas läkarvård. Prova med potatis mjöl, ett gammalt beprövat knep.
Mvh Gaggan

Chrille Fkp sa...

Köp löpar sockar!
Dom tar bort skoskav + att foten hålls torr o får luft.. Riktigt bra grejer!

Anonym sa...

Hej, jag håller med ovanstående talare att löpsockor nog kan vara en bra idé och sedan skoskavsplåster. fick du skona utprovade i affären? ilägg vet jag att du använder sedan innan. fy det ser verkligen inte skönt ut!

kram erika

Pentmark sa...

Jag har lämnat tillbaka skorna :(. Jag tror helt enkelt inte att de kommer fungera i längden.
Så när såren har läkt, ska jag pröva ut nya dojor (som förhoppningsvis ska vara mer anpassade för mina fötter).

Och då kommer jag absolut köpa ett par löparsockar. Det verkar ju vara en superbra uppfinning :).