söndag 4 mars 2012

Chicken race

Jag förstår mig verkligen inte på alla puckon som envisas med att leka "chicken race" när jag tar mina PW (powerwalk).
För visst är det väl så att man går på högersida av gångbanan och inte på samma sida som mötande? Vad jag i alla fall vet, är att om ingen svänger av, så kommer en krock snart vara ganska oundvikligt! Inte för att jag har lyckats dunka in i någon än, men vänta bara...

Jag tycker det verkar som människor i största allmänhet vill bråka med mig just på morgonen, de ska alltid gå mot mig och helt sonika vägra byta sida...

Har någon av er liknade problem på morgonen, eller är det bara jag som helt enkelt har ett dåligt morgonhumör :P?
Byt sida eller jag går över dig tant!


4 kommentarer:

Malin sa...

Man håller till vänster när man går och höger när man cyklar :) pussiluss

Pentmark sa...

Haha nähä är du helt säker på det :P?

Malin sa...

Känner en touch av ironi i ditt svar där Hanna, men säger samma sak som andra Malin iaf, även om du redan har stenkoll på det ;-)

Pentmark sa...

Hehe yeye höger å vänster, upp eller ner ;). Men det spelar liksom ingen roll på vilken sida av vägen jag går... För alla vill krocka med mig iaf hihih.