torsdag 1 mars 2012

Tuggummiproblem?

En tanke slog mig helt plötsligt, kan man missbruka tuggummin?
Hur många sorter måste man ha hemma, för att man ska räknas in som grav missbrukare? Nu kan jag nog räkna till 4 olika tuggummisorter, några med fruktsmak och andra mer åt spearmint hållet... Varför nöja sig med en smak när det finns så många att välja på!

Jag har strategiskt placerat ut dessa små vita rektanglar, på ett sätt som gör att jag aldrig behöver blir utan dem. Det ligger ett paket i gymväskan, ett paket i jackan... Ja ni förstår säkert poängen.
Så fort jag får dålig andedräkt, är sockersugen eller bara är rastlös, så finns mina bästa vänner alltid där för att stötta upp mig. Problemet är det att jag aldrig blir riktigt nöjd, utan är ständigt ute efter ett nytt och fräscht att tugga på.
Erkänn att du hör missbrukarklockan ringa högre och högre inne i dina öron nu hahaha.
Ja jag veeeet! Jag ska trappa ner på mitt stora intag av tuggummin, snart :).



Denna tuggummisort får mig alltid att
 tänka på min farmor.
Saknar dig <3

1 kommentar:

Mamma sa...

Naw..du är söt..men jag ser (läs hör) gärna att du drar ner på på ditt tuggande ;-)