torsdag 26 april 2012

Kvarg i väskan

Min torsdagsmorgon började lugnt och fint med en mysig powerwalk innan jobbet, jag hade här gott om tid och var inte alls stressad....
Väl tillbaka inne i lägenheten, sprang tiden som vanligt ifrån mig och jag insåg först när ytterkläderna var på, hur mycket klockan faktiskt hade blivit!
Snabbt ner i väskan åkte Icas lättkvarg (redan färdigblandad med Funlight),  2 ägg samt en laxfilé.

På två röda sekunder befann jag mig ute vid cykeln, tack och lov krånglade inte låset idag!
Jag cyklade så fort att mina ögonen började rinna och tanken om en framtida "pandalook", dök upp på näthinnan...

Yes, ja det var helt otroligt, jag hann i tid, idag också!!

Seeeen kikade jag ner i väskan och såg till min förskräckelse en salig röra av rosafärgad kvarg, 2 st lätt krossade ägg och en totalt mosad laxfilé (yepp den låg såklart i en liten fryspåse)...
Det var bara att dra en djup suck och försöka skrapa ihop så mycket som möjligt av kvargen. För när man går på diet, så är varje måltid lika viktig.

Så vad blir då kontentan av detta, mina kära läsare??
Stressa för guds skull inte för mycket, det lönar sig inte i längden hahaha..



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går annars alldeles utmärkt att äta direkt ur påsen ;) /Sofia

Pentmark sa...

Hahah!!! Helt rätt Sofia ;-)...