lördag 16 juni 2012

Alströmertrofén 2012

En liten snabbsummering av Alströmmer!

Klockan 07.30 åkte vår bil mot metropolen Alingsås.
Ju närmare tävlingen vi kom, desto fler smulor från alla riskakor hamnade på min mjuka svarta hoodie.
Efter att alla tävlande var inregistrerande gick vi backstage för att göra oss redo. Tiden sprang som vanligt i väg och innan jag visste ordet av, var det dags att börja pumpa upp sig med gummiband. Hinner precis att bättra på sminket när jag hör någon ropa,
- Body Building Damer 5 minuter till scen!
Pulsen ökar och tanken slår mig..
- Shit det är nu det gäller och jag är den första ut på scen!

Vi var fem stycken tävlande damer i min klass och stämningen mellan oss var på topp. Alla var ju nybörjare och vi försökte att stötta varandra samt se till att ha en så rolig dag som möjligt.

Efter en hel burk Nutella, 3 rör med riskakor och en massa hallonsylt, kan jag lova att jag inte kommer att titta åt dessa produkter på väldigt, väldigt länge!

Nedan följer lite foton från dagen som har varit, självklart kmr mer framöver ;-).
Dagen började med benen i högläge


Aladin, Alex & jag chillar backstage

Alla snygga Body Building brudar

Jag och vinnaren Anne Degerryd

 
En stolt och nöjd silvermedaljör

8 kommentarer:

Emma-Lee sa...

Grattis :-D

annaclara sa...

Var tvungen att titta tillbaka i ditt arkiv och hittade detta inlägg: http://pentmark.blogspot.se/2011/03/att-bli-bobybuilder.html . lite komiskt kan man ju tycka nu, haha.

Ola sa...

Grattis!!! Så himla grymt! Måste kännas jättehärligt. Vilken grym resa du gjort och vilken makalöst snygg kropp du skaffat dig! Fattar inte hur du bär dig åt för att bygga så snygga stora muskler! Me like biiig time!!! Lite avis faktiskt! ;)

Jag antar att du bara blir ännu mer taggad av detta och att vi kommer att få fortsätta följa Sveriges snyggaste bodybuilder!

Kram!!

Pentmark sa...

Emma- Lee: Tack :-D

AnnaClara: Haha visst är det häftigt hur fort livet kan förändras :)

Ola: Tack så hemskt mkt! Ja lite sugen på en framtida tävling är jag allt, men det kommer inte att bli ngn Luciapokal för mig i år iaf.

Kram Hanna

Anonym sa...

STORT Grattis!!!

Så bra jobbat! Nu är de bara att sikta vidare mot nya mål :o)

//Lotta

Krille sa...

Jag visste det väl!! :D Stort grattis, Hanna! Så väl värd det efter ditt slit! En 2:a-plats på premiären är galet bra. Och nu när du fått känna på vad det innebär är det väl bara att köra på mot nästa tävling? ;) stor grattiskram!!

Pentmark sa...

Lotta: Tackar :)
Krille: Haha tack så mycket ;). Ja visst fick jag lite blodad tand... Lär nog bli någon mer tävling i framtiden ska du se ;)

Krille sa...

Det hoppas jag verkligen! Då lovar jag att inte åka på nå festival istället för att va där och heja fram dej ;)