tisdag 26 juni 2012

Vuxenpoäng

God morgon mina charmtroll :)

Jag har börjat dagen med att samla en massa välförtjänta vuxenpoäng!
Först hade jag ställt klockan tidigare än vanligt enbart för att hinna städa och röja upp i mitt kryp in.

Sen övergick jag till att skriva små lappar för att kunna ordna upp ibland alla fröer och gryner jag har i skåpen.
Tanken slog mig att jag skulle kunna göra likadant med alla dessa proteinpulver också... Meeeen när jag insåg vidden av min tanke, avböjde jag vänligen men bestämt och satte mig tungt ner i soffan haha..

Ordning i tillvaron :-)

 

5 kommentarer:

Candra sa...

Hej Hanna
Jag var på plats i Alingsås den 16 juni och jag är grymt imponerad av dig och ditt engagemang, jag har nyligen blivit intresserad av bodybuilding och jag har följt din blogg lite innan Alströmer. Jag fick min son för lite mer än 1 år sedan och har tappat 23 kg och nu kommer det svåraste tror jag, att forma kroppen och få synliga muskler. Jag undrar nu om du har några tips på kost och hur gör ni egentligen för att få fram musklerna så mycket? Min fettprocent ligger just nu 17% och problemområdena är magen, ryggen, lår och rumpa.

Mvh
Candra

Pentmark sa...

Tack så mycket Candra och ett stort grattis till dig och din grymma viktnedgång, 23kg är mycket!

För att få synliga muskler måste man ligga på ett kcalunderskott, men vill man ist bygga muskler, bör man ligga på ett överskott :).

Tips på några bra livsmedel enligt mig är: Havregryn, ägg, kvarg och potatis.
Magert kött (som kyckling, nöt, kassler, fisk och vilt) är bra och goda alternativ.

Att bygga muskler och forma sin kropp är ingenting som sker över en natt, det tar sin lilla tid tyvärr ;P.
Men om man lyckas träna, äta och sova bra, så kommer snart resultaten också smygandes :).

Kör hårt!
Kram Hanna

Candra sa...

Hej Igen
Tack så jätte mycket, jag tror att det är kosten som spökar så den ska ses över och så får jag ta mig tid till att planera ihop dagis, jobb och träning. Jag är inställd på att det kommer att ta tid och det är helt ok, går det för snabbt så kanske nån del inte hänger med ordentligt.

Tack för råden :-)
Kram
Candra

Pentmark sa...

Tjena,
Kosten spelar in så mycket mer än man faktikt kan tro. Ska du bygga muskler käka mer, ska du ist få synliga muskler, ligg på ett underskott.
Helt rätt, det är viktigt att försök att få in en rutin på träningen/dagis och jobb, allt blir så mycket lättare då :)

Jag har faktiskt kikat in på din blogg, very nice :-D.

Kramar

Candra sa...

Tackar och detsamma! :-)
Följ gärna resan, jag tittar in på din blogg minst en gång om dagen.

Kram