söndag 22 juli 2012

Body Worlds

Att gå och se avskalade döda människroppar mitt i centrala Södertälje, är det ens lagligt?

Rätt eller fel, kontroversiellt eller ej, strunt samma! Men om jag bara får titta och värdera ut efter det jag har sett idag, så är Body Worlds av Gunther von Hagen en helt fantastisk utställning.
Att få möjligheten att se hur kranskärlen formar sig runt hjärtat, se en äkta deltamuskel på nära håll och kunna följa alla nervbanor i ryggen, var helt otroligt.

Jag gick runt med rysningar på armarna och ville aldrig kliva ur denna värld. Men när jag väl gick ut ur lokalen, var det med glittrande ögon och ett stort leende på läpparna. Tack för en häftig utställning utöver det vanliga!
Jag rekommenderar alla som har en förkärlek till kroppen att gå och se detta! Ett tips är att ha gott om tid och inte glömma eventuella läsglasögon hemma, då det finns en del texter att läsa :).

Efter ett besök på Tom Tits Experiment i Södertälje, har jag blivit ännu mer inspirerad till min personliga tränarutbildning nu till hösten och ett fortsatt liv i hälsans tecken!

Foto: Unknown

Inga kommentarer: