onsdag 25 juli 2012

Proteinmjölk

Några av er har säkert redan upptäckt denna sötnos i mejerihyllan, men till alla er andra... Arla har kommit ut med nyheten "mjölk med 30% mer protein", en naturell och en med smak av blåbär.
Tack vare att det fanns en 3 kronors rabattkupong idag, passade jag på att köpa den med blåbär för vidare provsmakning ;-).

Betyg: 3/5

Förutom priset, är detta en ganska trevlig produkt som faktiskt lämpar sig hos mig som bor själv och inte dricker så mycket mjölk. Men samtidigt kan jag tycka att det har gått lite till överdrift om man till och med ska proteinpimpa mjölken, varför inte addera ett kokt ägg till din kost istället?

Smaken tyckte jag kändes syntetisk och det var egentligen på lukten som jag förstod att det skulle smaka blåbär...

Har ni testat, vad tycker ni?

Mjölk med 30% mer protein

1 kommentar:

Daniel sa...

Ja då...Fick prova dom innan dom fanns i butik....Och håller med dig helt....och priset tycker jag inte är lite väll högt

Arla vill ge sig in i en ny marknad och hoppas att den ska säljas till alla tränings gallna tjejer/killar...