torsdag 12 juli 2012

Torsdagskombo

Har ni någonsin testat på något så konstigt som Torsdagskombo?
Upplägget består av att man kör 30 minuter Core, 30 minuter Bodypump och avslutar med 30 minuter RPM (spinning).
Ett träningspass på precis en och en halv timme, som jag självklart bara var tvungen att testa på.

Utvärdering:

Core: Ett halvtimmespass där både mage och rygg verkligen fick bekänna färg! Jag fick lära mig många nya spännande magövningar som jag definitivt kommer att testa igen.
Pump: Att ha träningsvärk i de muskelgrupperna som vi körde, var ingen hit ;). Men om man bortser från det, så gillar jag passupplägget och det faktum att du själv får välja vikterna.
RPM: Jag var faktiskt nervös när jag satten mig på spinningcykeln. Hur funkar spinning egentligen, skulle jag avlida pga andnöd?
Spinningpasset var intensivt, tufft och verkligen så mycket roligare än jag hade räknat med, jag måste testa igen!!

Svettig, trött och med ett leende på läpparna, cyklade jag långsamt hemåt i kvällsolen.
Säg inte detta till någon... Men jag längtar redan nu till nästa gruppträning :).

Här kan du kika på alla pass som Energi (Fd. Puls) har att erbjuda.
http://www.energistudio.se/gruppträning/passförklaring-1393199

Hela vägen in i mål!


Inga kommentarer: