onsdag 29 augusti 2012

Bra start på dagen

God morgon!
I dag mjukstartade jag dagen med med ett 45 min långt axelpass. Jag valde sedan att 08.00 avsluta träningen med 30 min spinning (eller RPM, som Energi säger).

Detta var andra gången som jag gick på ett spinningpass och jag måste säga att jag gillar träningsformen mer och mer. Musiken pulserar, man kommer snabbt upp i puls och svetten rinner längs med ryggraden.. Här är det all in redan från start, inget fusk utan backe för backe tar vi oss tillsammans hela vägen in i mål.

Har ni inte testat denna träningsform kan jag varmt rekomendera spinning/RPM. För visst är det alltid kul att kunna variera sin cardio lite :).

Först nu förstår jag vad den mjuka frottéhandduken är till för...

2 kommentarer:

Ida sa...

RPM är grymt :) Har nu dock fallit mer fallit för cykel activio när man trampar med pulsband. Men ääääälskar hur mycket man svettas på spinningpass !! ;)

Pentmark sa...

Cykel activio har jag inte testat, men det verkar coolt :P