söndag 26 augusti 2012

Morgongym

En av fördelarna med att ha ett dygnet runt kort är att du kan träna precis när det passar dig. Du kan välja att träna tidigt, sent eller till och med köra ett pass mitt i natten om det skulle vara så :-). Själv gillar jag att gå på morgonen, innan jobbet och riva av ett härligt styrkepass, vilket var precis det jag gjorde idag.

Väl på plats i Energis nyfixade lokaler, insåg jag till min stora förvårning (och glädje) att det bara var jag där :-). Jag var tvungen att stanna upp i en sekund bara för att insupa atomsfären, sedan drog jag igång med morgonens första övningen, bröstpress med hantlar. Jag jobbade mycket med att få ner korsryggen (Os Sacrum) i bänken, samt att aktivt försöka pressa ner mina skulderblad (Os Scapulae).

Passet avslutades med att jag för första gången i mitt liv ställde mig på en trappmaskin, en spännande upplevelse vill jag lova.
Det tog en liten stund innan man hittade den rätta snittsen, men tillslut blev faktiskt jag och trappmaskinen kompisar :-).

Me, myself & I
 
Att fota sig själv är svårt...
 
 

Inga kommentarer: