måndag 27 augusti 2012

Sh'Bam

Då var det alltså dax för "Hanna den smidige" att testa danspasset Sh' Bam på Energi.

Allting började så bra med att jag som vanligt var sen och fick småspringa till gymmet. Med andan i halsen stövlade jag in i träningslokalen, där de andra tjejerna redan stod uppradade framför instruktören Malin, *pinsamt*. Men men, när passet väl drog igång kände jag mig till en början som en stor flodhäst i ett väääldigt litet växthus. Fötterna levde sitt eget liv och armarna gjorde definitivt inte de rörelserna som det var tänkt... Det kändes på något sätt som om hjärnan och kroppen försökte motarbeta varandra och jag beslutade mig för att fästa min blick på Malins fötter för att hänga med ;-P.

Efter ett tag blev även jag varm i kläderna och dansstegen slutade vara så stapplande, vilket gjorde det hela så mycket roligare. Tiden verkligen sprang i väg och helt plötsligt var våra 45 minuter över!

- Tack för ett spännade pass, syns snart igen!

Sh'Bam= Ett dans & kordinationpass
 
 

2 kommentarer:

Jessica sa...

svarar här istället; det är det verkligen! hade vart kul att få lite tips från den blivande pt'n hur man tränar bäst hemma? :)

Pentmark sa...

Hej!

Den blivande PT'n tycker att man ska vara ute så mycket som möjligt nu i det fina höstvädret ;).

Jag hörde att Slejman hade gjort en bra "hinderbana" på 2,5km spåret(uppe på Billingen). Det finns olika stationer med bla dips, springa i backar och situps bänkar. Är det något som du tycker verkar kul :)?

Kram