måndag 17 september 2012

Amputerad kyckling

Har äntligen kommit tillbaka efter en springa/gå promenad på 50 minuter och jag är helt dyngsur! Nej, nej, nej alla kläder sitter inte som klistrade på kroppen på grund av svett, vilken man gärna hade önskat, utan av allt regn...

Jag kan max ha varit ute i 17 minuter, när någon plötsligt vred på kranen där uppe och regnet formligen öste ner! Jag som i vanliga fall brukar tycka om en promenad i regnet fick nu panik, mobilen skulle aldrig överleva 40 minuter i en vindjacka! Jag försökte in i det längsta dansa en omvänd regndans för att framkalla ett uppehåll, men han (?) där uppe vägrade lyssna på mig. Istället fick jag springa runt som en amputerad kyckling, med en arm som "tak" över mobilen och den andra panikartat flaxandes bredvid. Man kan ju undra vad alla morgontrötta bilister tänkte när de såg Hanna den amputerade kycklingen springa på vägarna i morses ;-)..

Nu överlevde tack och lov min telenfon denna hemska upplevelse. Men i framtiden kanske jag borde ha den i något regnfodral eller liknande, någon som kanske har ett förslag på lager?

När regnet öser ner...