måndag 8 oktober 2012

PT- Pass

Under den sista dagen på PT-School höll jag i ett träningspass för min "wingmate" Thomas. För att få upp hans puls lite, knåpade jag ihop ett cirkelpass där varannan övning var styrka och varannan blev kondition. Under min PT-timme vävde jag in övningar som bla "höga knän mot mitz", sittande rodd med manuellt motstånd och sittande bicepscurls, allt för att min klient skule få så roligt som man bara kan :-).

Cirkelträning är en superkul "träningsform" som kan se ut på många olika sätt, här är det bara din fantasi och kreativitet som kan sätta käppar i hjulet.
Att göra ett cirkelschema är spännande, man kan välja att enbart träna konditionsövningar, styrkeövningar eller varför inte blanda de båda som jag gjorde. Mitt enda egentliga tips är att inte lägga in två benövningar efter varandra, samt att inte glömma av att fortfarande hålla koll på tekniken.

Kram Hanna

Jag och Thomas "Simba"
 
Delar av mitt pass
 

Inga kommentarer: