torsdag 13 december 2012

Du orkar, eller?

Vaknade upp med ett leende på läpparna och stort sug efter att träna. Konstigt nog var det inte gymmet som lockade denna dag, utan den hederliga simhallen! Jag började rota runt i mina lådor efter badkläder och när jag väl hittade dem insåg jag fort hur stora kläderna hade blivit... Detta hindrade dock inte mig ifrån mitt blivande simpass, utan snarare sporrade mig ännu mer ;-).

Väl i bassängen försökte jag lägga upp simpasset på samma sätt som jag gör på gymmet, till exempel 3 x 50 m crawl med ett nerdyk på varje 25 m.
Att dela upp sina träningspass i olika etapper gör att tiden går fortare och det är så mycket roligare att ha några delmål, än att från början tänka "om en timme har jag simmat klart", eller hur?
Dagens tips:
Nästa gång du motionssimmar, pröva dela upp träningspasset i etapper för att få in lite variation.

Dagens test:
- Kommer ni upp på kanten i den djupa delen av bassängen, inte? Då har vi ett nytt mål framöver :)
Det fixade ni? Testa att göra dips (ansiktet mot bassängen) och försök att förbättra erat rekord varje gång ni simmar.
Pst... Kom ihåg att kroppen orkar så mycket mer än vad ni tror ;-).

Eva & Jag på Fitnessfestivalen
http://evajemina.blogg.se/

Inga kommentarer: