onsdag 9 januari 2013

Doping

Doping verkar vara ett hett ämne just nu. Vart jag än befinner mig dyker frågor om, och ifall just jag har testat doping. Mitt svar är alltid detsamma;
- Nej jag har aldrig testat men är medveten om att mörkertalet är väldigt stort inom gymvärlden.
Nu för tiden är det tyvärr inte bara de största grabbarna Usa som brukar, utan det finns också en hel del individer ute på våra lokala gym som har testat både en och två gånger.

För att jag som personlig tränare skulle bli mer insatt i frågan, fick jag igår möjligheten att gå på föreläsningen "Dopingfritt Skaraborg". Tanken med föreläsningen var att vi tillsammans med socialstyrelsen, polisen och gymmen runt om i Skaraborg, skulle få upp ögonen för att detta förekommer.
Föreläsningen var riktigt bra och jag tyckte läkaren Sara Ljungdahl gjorde oss insatta i frågan på en lagom nivå som passade alla :).

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaha va sa dom då?

Pentmark sa...

Hahah ja vi hade möte i 2h så hann med en hel del ;).
Vi pratade bla mycket om hur vi på gymmen skulle agera i olika situationer, vilka kännertecken det fanns i samband med anabola och hur polisen kunde stötta oss.