onsdag 2 januari 2013

Hanna funderar - Nyårslöfte

Överallt hör man just nu frågan "vad är ditt nyårslöfte" eka mellan husknutarna. Svaren som kommer lovar oftast guld och gröna skogar, man vill uppnå så mycket och bli en helt ny och förbättrad människa. För mig låter det nästan som många strävar efter att bli flera gånger bättre än den personen de var igår, vilket jag kan tycka är svårt att åstakomma bara för att klockan slår tolv.
Ett nytt år innebär för många en nystart, en chans att börja om och ställa allting till rätta. Men för andra betyder nyårsafton faktiskt bara att man måste tänka till en gång extra innan datumet skrivs. Självklart är det är okej att tänka och tycka precis som man vill. Men jag tycker ändå man ska vara försiktig med att avge nyårslöften till sig själv som man känner är mycket svåra att uppnå. Sätt hellre upp ett mindre och mer realistiskt mål som man anser sig ha goda chanser att nå. Därefter kan man sätta upp ett nytt mål och på så vis kunna nå upp till nästa spänande mål.

Att år 2012 har varit helt fantastiskt år råder det ingen som helst tvekan om, men frågan är hur mäktigt år 2013 kommer att bli. Vilka nya vägar kommer vi vandra på framöver, blir det någon genväg som leder rakt emot mål, eller blir det en extra lång sväng innan vi tillslut söker oss tillbaka till stigen igen?

Mitt nyårslöfte: Ta mig mer tid till att umgås med min familj och vänner, ni betyder allt för mig <3.

Har ni något löfte?
Tack alla som har stöttat mig under 2012

3 kommentarer:

Jessi´ca sa...

Hej!

Mitt nyårslöfte är att träna minst 100 ggr i år. Tränar inte regelbundet alls och har svårt att få in träningen som en rutin trots att jag tycker att det är kul...

Tänkte satt minst 200 ggr först men ångrade mig när jag insåg att det kan bli omöjligt att uppnå med barn, jobb och hund.

Siktar dock på ett riktigt bra träningsår med sikte på drömkroppen! Muskler ska byggas! Hur ska man träna på bästa sätt för att få snygga muskler och tight kropp?
Jag äter bra, proteinrik kost och väger 56 kilo till mina 162 cm.

Ha det gott!

Pentmark sa...

Hej Jessica :)
Vad roligt att höra att du har hittat ett träningsmål som passar dig :).

För att få mer muskelmassa krävs att du ligger på ett kcalöverskott, för tyvärr är det väldigt svårt att både försöka tighta till kroppen och samtidigt bygga muskler. Det blir lite som att gasa och bromsa samtidigt. Så mitt råd till dig blir:
- Att göra en sak i taget, först bygga upp, sedan tighta till.

Lycka till kram Hanna

Katti sa...

Så klokt sagt. Nä, jag har inte avgett några specifika nyårslöften alls. Men om det skulle vara något så skulle jag säga somjag nyss läste här i Thailand " Give 100%, live 100%". Värderingar till texten tycker jag var och en kan lägga själv. Men jag vet vad den står för för mig. Kram mamma.