fredag 8 mars 2013

Sötpotatis?

Kommer ni ihåg mitt blogginlägg där jag skrev om att våga testa en ny frukt eller grönsak nästa gång ni handlade (http://pentmark.blogspot.se/2013/02/veckans-utmaning.html)?

Jag prövade att köpa sötpotatis för första gången och när jag väl kom hem blev jag ståendes i köket med den förvuxna knölen stadigt i handen. Förvirrat stirrade jag på den jordiga roten, vad tusan gör man med sötpotatis egentligen?
Okej Hanna tänk efter nu... Hm, jag har sett den i soppor och grytor men vad mer går det att göra?
Efter att ha funderat en stund beslutade jag mig för att göra en egen variant på mossaka.

Har ni hittat något spännande i affären?
 
Mina ingredienser:
sötpotatis, potatis, morot, 10% ig nötfärs,
tomatkross, minimjölk, färdigriven lättost.

Sötpotatis
energi 470 kJ/114 kcal
protein 1,7 g
kolhydrater 25,6 g
fett 0,4 g

Inga kommentarer: