måndag 8 juli 2013

En resa både för kropp och själ

Träning, kost och en sund balans mellan detta, är viktiga nyckelord som många med mig strävar efter. Vi ska trimma kroppen och ständigt prestera, krav som vi många gånger själva, tillsammans med samhället har skapat.
Jag är en person som vill ha tydliga mål så man vet vart man är påväg, men efter min bodybuildingtävling kände jag en stor saknad efter något nytt och spännande. En tomhet smög sig på vilket gjorde att allting mer kändes som ett krav än någonting som skulle vara förknippat med glädje. Någonstans på vägen tappade jag bort de där viktiga nyckelorden och det var faktiskt en av anledningarna till min Greklandsresa. Man kan se det lite som att jag åkte iväg för att hitta mig själv, det kanske låter konstigt, men jag tror faktiskt det fungerade för mig.

På Rhodos överlappade dagarna mjukt varandra, tiden hade på något sätt ingen betydelse. Jag hittade fort min favoritplats, mitt egna lilla smultronställe uppe på berget med utsikt över de turkosa havet. Där uppe kunde jag sitta för mig själv med en bra bok, bara njuta av naturen och lugnet.
Men även om jag ville stanna förevigt, kändes det på något sätt ändå skönt att komma hem och få krama om mina nära och kära.

Så det är med ny energi från Grekland som jag ser fram emot att imorgon möta vardagen med jobb och mina grymma PT-klienter.

Thank you Rhodos for three amazing weeks, see u soon ;-).
 
Pic from Mote Smith in Rhodos
 

Inga kommentarer: