måndag 21 mars 2011

Att hitta borttappade saker

Hur gör ni när grejer försvinner och man tvingas leta? Hur lång tid tar det innan ni har hittat det ni söker? Händer det att ni som jag, ta hjälp av utomstående för att lösa en av livets stora gåta, vart har jag lagt mobilen/plånboken/nycklarna eller handväskan.
Varje gång som detta händer så isar det till i magen, världen stannar upp och jag tänker:
- Shit, nu är den borta för evigt!!
Ofta brukar dessa saker lösa sig tack vara nära och kära som på någon vänster håller koll på mig och mina prylar. När jag var yngre så var det mamma, nu är det min Oscar.
Oscar brukar vara så jävla less på mig och mitt letande. Varje kväll innan vi går och lägger oss så hittar jag inte min mobil. Det slutar oftast med att jag säger:
 - Jag har letat överallt, jag måste ha tappat den ute och nu har alla mina kontakter försvunnit. Jag känner hur det bränner till bakom ögonlocken och tårarna är inte långt borta.
Då säger Oscar:
- Har du kollat under den här klädhögen?
- Självklart! säger jag kaxigt
Var på han lyfter på kläderna och vad ligger där om inte min kära mobil.
Ärligt talat, hur gör man för att hålla reda på sina saker? För så fort jag vänder mig om så har antingen det ena eller den andra grejen på något mystiskt sätt försvunnit.

Nu är det dags att avsluta för jag måste leta upp min mobil, som förmodligen ligger i min handväska....
- Jo duuuu, eh.. Har du sett min handväska?


4 kommentarer:

Oscar sa...

Jag tror ett senilsnöre är lösningen.

Pentmark sa...

Men hur många saker kan hänga i detta snöre?

anniz sa...

Jag har tappat bort ett presentkort som är på 350kr, behöver fan nya kläder också :( Kan inte du skicka hit Oscar? :p

Pentmark sa...

Absolut han är hos dig på en kvart;P