torsdag 18 augusti 2011

Att springa

Idag var jag ute och sprang en kort runda :). Jag valde att köra ett pass med lite intervaller för att få upp pulsen och flåset lite grann.
Men någonting som jag hann reflekterade över när jag sprang där i min egen lilla värld, var hur folk tittar på en...

Folk som är ute och promenerar med sina hundar, ger mig onda ögat när jag kommer springandes, de uppskattar tydligen inte att de måste koppla hunden när jag kommer. Förälskade par, tittar snett på mig och undrar förmodligen varför jag måste springa just där och flåsa. En del personer verkar rent av vara sura bara för att jag inte springer i samma tempo under mitt fyspass. Ja herregud, det finns folk till allt...

Men ärligt talat, vems fel är det ifall jag ramlar över hunden och hans jävla flexikoppel, bara för att matte och husse låter hunden gå som den vill??

Inga kommentarer: