måndag 26 september 2011

Pumping Iron

Nu får ni skratta om ni vill, men jag har precis sett filmen "Pumping Iron" med Arnold Schwarzenegger.
Om man som jag tillbringa en massa timmar per vecka i svettiga gymkläder, känns det nästan som ett måste att ha sett denna kultfilm.

Förutom att kvaliten på filmen var kass, så var det ändå grymt häftigt att se vilket självförtroende Arnold låg inne med. Jag tror att i vilken sport du än väljer att syssla med, är viljan att vinna den som får dig att gå längst. Det spelar ingen roll om du har den snabbast bilen, största musklerna eller bästa bollsinnet, har du inte viljan och drivet, så kommer du helt enkelt inte att bli "number one"....

Jag vet att många säkert har fått för sig att mitt mål med all min gymträning, är att se lika biffig ut som Arnold gör, men det stämmer inte riktigt. Arnold tävlar i  någonting som heter Body building, där målet är att få en så stor muskelmassa som möjligt.
Medans mitt mål där emot, är att tävla i någonting som heter Body fitness, där det handla mer om musklernas utseende, snarare än storlek.

Nu ska jag krypa ner i soffan och lyssna på när regnet smattrar mot rutan. I morgon är jag ledig, ska bli hur skönt som helst :).


Inga kommentarer: