lördag 14 januari 2012

Donationsregistret

Såg alldeles nyss en riktigt bra film, John Q.
Den handlar om en familj och deras hjärtsjuke son. Läkarna gör snabbt ett konstaterande att den lille pojken behöver en hjärttransplantation för att överleva. Men detta är tydligen någonting som inte deras försäkring inte täcker och de få inkomster som familjen har, håller dem inte ens flytande i dagsläget.
Pappan i hushållet väljer då en mer drastisk väg för att placera sin döende son på väntelistan till ett nytt hjärta.

En tänkvärd film som får i alla fall mig att uppskatta lilla Sverige och den grymma sjukvård som vi faktiskt har här...

Efter filmen sökte jag mig fram till Donationsregistret, fråga mig inte varför. Jag kände att ingen annan närstående, ska behöva besluta om huruvida mina organ ska doneras eller inte. Jag har nu tagit ställning och tycker att även du ska göra det!


2 kommentarer:

anniz sa...

Jag kan tänka mig att donera, men jag vill inte ta emot..

Pentmark sa...

Jasså varför vill du inte ta emot :S?