söndag 22 april 2012

Älskade ben

Äntligen var det dax för det omtalade benpasset och idag skulle jag minsann inte lämna någonting och slumpen! Tempot blev högt, svetten rann längs med ryggen och benen skakade.

När jag mosade som bäst i den sittande vadpressen, insåg jag liiite väl sent att det där visst var mitt sista reps, upps.. Vadmusklerna tvärdog direkt och failur var ett faktum, jag fick inte upp vikten från golvet!
Hahah det blev faktiskt ganska pinsamt när en för mig nästan okänd kille, fick rycka ut och hjälpa till med att lyfta tillbaka vikten igen.
Men har man bara ben varanna vecka, så är det allt eller inget som gäller, eller hur!

Jag passar även på att höja varningens finger idag, kör inte bil efter ett tungt benpass...
Jag märkte själv hur jag in i det längsta, väntade med att både koppla och bromsa, allt för att undvika att använda benmuskulaturen..
Ne, vid nästa benpass får jag helt enkelt cykla till gymmet, ja för att vara på den säkra sidan alltså :).




Inga kommentarer: