tisdag 15 maj 2012

Hanna VS Solariet

Jag inte på något sätt någon van solariebrud, men nu när tävlingen närmar sig med stormsteg, insåg jag att kroppen behövde få lite färg.

Sagt och gjort pallade jag mig ner till solariet och i samma sekund som jag petade i mynten, strömmade tusentals frågor över mig...
- Hur länge bör jag sola?
- Är det här en "normal" tid?
- Kommer jag få jag cancer nu?

Jag går med väldigt osäkra steg in till mitt bås och vrider om nyckeln och fort av med kläderna, hum.. Ska underkläderna vara på?
Jag beslutar mig för att ju mindre vita ränder jag har på tävlingen, desto bättre...
Trycker på den gröna startknappen och hör hur solariet surrar till.
Är det verkligen meningen att det ska låta såhär, eller har jag gjort något fel? Lägger/ trycker "plastögonen" på plats och funderar på om man blir blind ifall man inte använder dessa...
Inser lite irriterat att hur jag än vrider och vändet mig, så skaver svanskotan mot botten på solariet. Jag försökte att se det som ett tecken på att jag i alla fall har gått ner lite i vikt, funkade sådär...

Lagom när jag äntligen lyckats slappna av, piper det till och min beryktade solariestund är över för den här gången.


Schteeek Hanna Vs Solariet,
1-0


Kaxig...

Men ändå livrädd...

2 kommentarer:

Lina sa...

hahaha va jag känner igen mig! ;) man kan tydligen få jävulskt ont i hornhinnan om man inte skyddar med glasögon/bomull...
ses på Alströmer! en hundring på att jag är vitast! ;)

Pentmark sa...

Tjena Lina!
Skönt att höra att det inte bara är jag som oroar mig när jag solar ;).
Kul att du också ska tävla, nu är det inte alls lång tid kvar hihi!

Syns snart!
Kram Hanna