måndag 16 juli 2012

Kesella Rabarber

Jag var ju såklart bara tvungen att testa på Kesella med rabarbersmak när jag såg den i affären.
Med tanke på att jag älskar både rabarber och kvarg, så borde detta vara en vinnande koncept tänkte jag och ställde mig på tå för att nå burken i från mejerihyllan.

Väl hemma drar jag kvickt av locket på förpackningen och ser till min förvåning att den innehåller små bitar av rabarber, pluspoäng!
Vid det första smakprovet, tyckte jag först att den smakade gudomligt gott. Men sen kände jag hur söt denna kesellan var, vilket sänkte helhetsbetyget en del...

Så nästa gång jag blir sugen på denna kombo, kommer jag nog blanda kvarg/rabarber och lättströ själv, för att få precis den syrligheten som jag egentligen var ute efter :).

Men visst Kesella Rabarber är ett okej mellanmål/efterrätt att unna sig emellanåt, men vanlig lättkvarg är fortfarande det bästa enligt mig ;-).


Näringsinnehåll/ 100g

Energivärde: 700Kj/160 Kcal
Protein: 7,5g
Kolhydrat: 16g
Fetthalt: 7,5g

Rabarber: 10%
Socker: 12,5 %

2 kommentarer:

Malin N sa...

Denna fick inte högt poäng av mig heller. Kan däremot starkt rekommendera Kesella citrus :) Den, med lite mjölk - mixa mixa - njut! :)

Daniel sa...

funkar till en fruktsallad eller en protein pannakak samma gäller Vaniljen.