tisdag 31 juli 2012

Vila - Lathet

Är en vilodag ett tecken på att man är lat, eller ett tecken på att kroppen behöver vila?

Att lyssna på sin kropp är någonting som vi alla borde bli bättre på, för vem känner egentligen din kropp bäst, du eller någon annan?
I dag var min tanke att åka till gymmet för att få ännu snyggare axlar. Men efter måndagens två träningspass, helgens sömnbrist och träningsvärken i ben, rygg och biceps, så skrek min kropp efter vila.
- Var det dags att lyssna eller skulle jag ignorera?

Jag väljer ofta att inte känna eller lyssna på vad min kropp säger, utan lägger gärna i nästa växel och gasar vidare. Men från och med nu är det dags, även för mig, att bli bättre på att lyssna på sin kropps signaler.
För det är faktiskt först vid vila, som våra muskler reparerar och återhämtar sig.

Jag vill idag slå ett extra slag för den beryktade vilodagen!

Jag i Sthlm

Inga kommentarer: