söndag 5 augusti 2012

Kokosvatten

Kokosvatten med mango & passionsfrukt

Har helt glömt av att jag och mamma testade på någonting så konstigt som kokosvatten för cirka en vecka sedan. Vi fick verkligen helt olika uppfattningar om denna dryck. Hon smakade, grimarserade med hela ansiktet och sa högt och tydligt:
- Blää,
därefter ansåg hon att kokosvatten var någonting man inte kunde eller skulle dricka hahah.
Jag däremot tyckte smaken var helt okej, men ansåg att den innehöll lite väl mycket kalorier för min smak...

Så var denna törstsläkare någonting som jag skulle kunna tänka mig att köpa igen?
Joo visst det skulle säkert kunna hända, men det mest troliga är ändå att jag skulle välja vanligt kranvatten eller vatten med bubblor, när törsten väl smyger sig på ;-).

 

Funderar dock på varför vi dricker kokosvatten (eller vatten på flaska) överhuvudtaget...
När vi faktiskt har så friskt och gott vatten i alla våra kranar...?

Inga kommentarer: