söndag 5 augusti 2012

Snygga spiror

Efter en lång arbetsdag finns det väl inget som går upp emot ett härligt benpass på gymmet!
När jag kom hem ifrån jobbet 17.20 svichade jag snabbt ihop ett lättare mellanmål, som idag bestod av 1%-ig kvarg, lättyoghurt, hallon och havregryn. Med maten tryggt i magen var jag nu redo att köra söndagens benpass ihop med grymma Timmy.

Att köra ett tungt benpass är någonting av det bästa jag vet, dock finns det ganska många som anser att ben är den tråkigaste och jobbigaste "muskelgruppen" som finns. Detta gör att en del helt enkelt "glömmer av" att träna sina spiror, överhuvudtaget... Jag har sett många skräckexempel på detta, där framför allt killar bara bygger överkropp och sedan går runt med tändstickor till ben.
För mig ingår även ben i en stark, symetrisk och vältränad kropp, eller vad anser ni?

Tips från mig: Glöm inte av att även lägga in benträning i din vardag, mer muskler = högre kaloriförbrukning/ förbränning.

- En till orkar du!

Timmy i knäböj

Inga kommentarer: