onsdag 8 augusti 2012

Onsdags TRX

19.00 stod jag startklar på Energi (gamla Puls) med det gula TRX-bandet i högsta hugg. I dag skulle vi köra 4 olika övningar i ett cirkelschema, från 1 och hela vägen upp till 15 reps. Först ut var bröstpress, följt av magövning (stålmannen?), enbensknäböj och rodd.

I början kände man sig ganska kaxig, jag menar hur jobbigt kunde det vara att snurra runt med rep... Men desto fler varv jag avverkade, desto mer började jag långsamt inse vad jag gett mig in på.
När jag börja närma mig 10 reps skakade redan mina muskler och vid 12 droppade svetten ner i ögonen. Jag kände hur pulsen ökade mer och mer, men att ge upp fanns inte med på min världskarta! Vi trotsade mjölksyran och kämpade oss ända fram till 15 och den slutgiltiga målgången.

Tack Peter för ett grymt pass :-)


Roddövning

Enbens knäböj

Inga kommentarer: