fredag 14 september 2012

Jag fuskar

I bland är det lättare att se vilka fel man själv gör genom att filma eller fota sig själv (eller anlita en PT såklart).
När jag kom hem efter ett härligt benpass, satte jag mig direkt framför datorn för att kika igenom dagen gymfoton. Lite väl snabbt klickade jag mig fram till sista träningsbilden,
- Meeen vad f*n är det här, sa jag högt för mig själv.
Det var precis som någon svingade en tung kettlebell rätt i huvudet på mig, det var ju för tusan fel överallt! Bild efter bild visade tydligt hur jag fuskade, varför hade jag inte sett detta tidigare?

Att träna på gym är inte speciellt svårt, men att träna rätt och på så vis undvika framtida skador, är lite trixigare än vad många kanske tror..

Men vad gör jag då för fel?

Lårcurl
 
1. Fötterna ska vara avslappnade
2. Skuldrorna ska vara sänkta
3. Huvudet ska vila mot bänken
 

Inga kommentarer: