fredag 14 september 2012

Skafferiet

Tänka kolla med er vad som gömmer sig i erat skafferi där hemma. Är det mest kakor, chips och cornflakes, eller är det mer gryn och fröer som dominerar på hyllan? Vad har erat skafferi för betydelse i era liv?

Just nu är mitt skafferi min lilla bäbis haha. Det är hit jag går varje morgon för att göra i ordning gröt eller mixa ihop lite müsli till kvargen (som jag just nu blandar med naturell lättyoghurt).

På min hylla är allting tydligt uppmärkt, detta för att på morgonen får ingenting krångla, utan allting ska gå ganska smärtfritt ;-). Jag personligen trivs allra bäst när både skafferiet och frysen är fullt av olika läckerheter att välja mellan.

I dag slår jag ett extra slag för det bortglömda skafferiet :-)


Pst, har gjort det lättare för er att skriva kommentarer nu genom att ta bort den hemska "skriv in de ordet du ser" funktion.

2 kommentarer:

Suzanne Asklander sa...

Hanna, du som är lite haj på detta med smoothies.. Vilken blandning är bäst att dricka på morgonen? Menar, vilken yoghurt/ fil har du som vätska?

Pentmark sa...

Tjena Suzanne
Ang vätskan är det lite beroende på vilken konsistens du vill ha på smoothien.
Jag brukar använda mig av naturell lättyoghurt (0,5%ig). Väljer du en fetare yoghurt eller filmjölk blir konsistensen lite tjockare.

Ett tips är att mixa ner en banan, för att smoothien inte ska kännas blaskig :-D.

Kram Hanna