söndag 23 september 2012

PT - Pass

I dag har jag övat på att vara PT för underbara Frida Fredriksson, en mer lättlärd och envis tjej får man leta länge efter :-).

Kändes superkul att få äran att instruera och peppa sin klient till att orka det där lilla extra i gymmet.
Jag kan redan nu säga att jag har hittat hem, att bli personlig tränare känns verkligen helt rätt :-).

Träningspasset för Frida såg ut på följande sätt:

Uppvärmning:(Sittande rodd) 10 min
Benspark: 3 x 12 reps
Lårcurl: 3 x 15 reps
Knäböj: 4 x 15 reps
Sittande vadpress: 3 x 10 reps
Stående vadpress: 3 x 10 reps


Knäböj

Sittande vadpress
 

5 kommentarer:

Maria S Borg sa...

Du får gärna instruera mig med nångång, vore kul att prova nåt annat än löpning och maskinerna :)

Pentmark sa...

Absoult Maria, det vore jättekul :)
Kram Hanna

Maria sa...

Får haffa dig på gymmet nån dag då??

Unknown sa...

Hej Hanna!
Fick ett tips av en tjej som du känner att läsa din blogg. Gissa om jag blev positivt överraskad! Hon sa att du kanske hade lite tips till mig, då jag vill deffa för första gången. Hur och när man bör äta.
Skulle vara väldigt tacksam för det!
Du är awesome! :D
/Malin

Pentmark sa...

Tjena Malin!
Vad roligt att du gillar min blogg och vad spännande att du är sugen på att deffa!
För att lyckas med en deff krävs att du går på ett kaloriunderskott. Vilken tid du äter har egentligen inte så stor betydelse, huvudsaken är att du försöker att äta regelbundet.
Vad det gäller maten rekomenderar jag mer mättande mat(protein)och även mat med låg energitäthet(som grönsaker.
Lycka till,
kram Hanna