lördag 12 januari 2013

LesMills Grit

Wow jag har överlevt, var min första tanke när jag klev in i min lägenhet för bara någon timme sedan.
Innan Grit strenght började blev jag upplyst både en, två och tre gånger hur tuff denna utbildning var. Jag fick veta att man skulle vara riktigt, riktigt vältränad för att orka med kravena som ställdes på dig som instruktör. Men som vanligt har jag lite svårt att lyssna på sånt där, ja menar hur svårt kunde det vara, egentligen.....?
Efter tre (!) Gritpass i rad, började jag långsamt förstå innebörden av ordet vältränad, men det var först när våra 2 kursledare högt och tydligt sa:
- Bra jobbat 3 avklarade, endast 14 kvar,
som paniken kom.
Vaddå ska vi göra 17 stycken högintensiva intervallpass på 2 ynka dagar, är det ens möjligt?!? Jo då det var tydligen möjligt, efter två dagar i Göteborg har vi nu gjort 17 st Gritklasser haha.

Idag tänker jag ge mig själv en klapp på axeln och säga bra jobbat Hanna! Jag vet att det är några få saker du behöver kompletera innan du blir en äkta Gritinstruktör, men jag är stolt över dig! För om vi inte låter oss själva vara nybörjare, så kan vi inte heller utvecklas och bli ännu bättre, eller hur?

Det är från och med nu dags för oss alla att kliva utanför sin egen trygghetszon... Vad blir din nästa utmaning?

Teamkänsla :)
 
Ladda batterierna mellan passen

Grymma Henke och Pernilla från TK

Mikael precis efter vårt 17e pass

Jenny, Åsa och Hasse myser ibland skivstänger och plattor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna
Kul att följa din blogg
Jag börjar bli sugen att börja träna så här på nya året
Hör av dig om du har vägarna förbi så kan vi trycka ett pass

Mammas kusin

Pentmark sa...

Hej Mats(?)
Vad roligt att höra att du läser min blogg. Klart du ska dra igång med träningen, nytt år och nya fräscha möjligheter :D.
Kommer gärna upp och kör ett pass framöver, vore riktigt kul :D.^
Kram Hanna