söndag 13 januari 2013

Kroppen VS hjärnan

Det var väldigt, väldigt länge sedan jag hade en dag som denna. Vet ni vad jag har fått gjort och uträttat under dagen, absolut ingenting.
Hela dagen har min hjärnan skrikit att jag borde gymma och ta tag i mitt liv, medans kroppen och andra sidan vägrat att lyssna. Det har varit en inre fight, där tankar om olika gympass för att komma åt de få muskler som inte fått träningsvärk än, varvades med en otrolig trötthet.

Jag valde idag att lyssna på min kropp idag, den behövde vila och återhämta sig. Det är okej att ta en pause och lägga in vila i sin träning, det kan till och med gynna dina resultat. Passa på att varva ner och faktiskt testa på det här med att göra absolut ingenting, det är svårare än man tror.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.

Vila måste man göra ibland, även om man kan bli liiite rastlös ;-)

2 kommentarer:

Johanna J sa...

Ja det tycker ja du gjorde rätt i Hanna! Efter 3dagar-i-rad med Grith så.. :)

Pentmark sa...

Tack Johanna :)