lördag 23 februari 2013

Lillebror och deffen

Här händer det grejer, brorsan har i dagarna startat upp med sitt första kostschema någonsin. Ett kostschema som jag knåpat ihop där målet är att minska i fettprocent och bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Det kommer bli riktigt spännande att få följa hans utveckling under våren. Kan erkänna att jag i smyg håller tummarna för att förhoppningsvis kunna lägga upp några formbilder här på bloggen framöver. Meeeen det är en sak som framtiden (ja och Kim då såklart) får utvisa ;-)..

Att gå på ett kostschema är inte så lätt som det ser ut alla gånger. Man måste planera, väga och dessutom ta med sig matlådor. Man får lära sig gå förbi de hyllor i mataffären som man tidigare alltid stannat vid. Och man förstår och inser också ganska fort att omgivning numera ser dig som en tråkig och grå person då du tackar nej till sötsaker.
Vad tycker ni, finns det något rätt och vad är fel här...?  Vem sätter spelreglerna för hur du ska leva ditt liv?

Kör hårt nu brorsan så syns vi på gymmet :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visa kostschemat!!

Anonym sa...

ja :) do it

Kan va kul, kanske får nått nytt tips på dietkost..

Anonym sa...

Kul! =)

Själv går jag inte på någon diet för tillfället men så fort jag halar upp en matlåda så hör man kommentarer likt "jaha, så du kör lchf-kost du". Folk får la tro lite vad de vill, jag äter det jag märkt att min kropp presterar och mår bra av =)

Hoppas det går bra för honom! Skulle vara kul att få se en ungefärlig procentuell uppdelning mellan kolhydrater, protein och fett.

MVH / EdOlin

Anonym sa...

Hej
Hur ofta tycker du att man ska vila från träningen?

Läste en blogg där "någon" som kör rätt hårt på sin sport skrev att man bör vila från träningen var 5e vecka och aldrig träna 2pass/dag...

Din syn på det?

Mvh.

Pentmark sa...

Hej hej tyvärr kommer jag inte att lägga upp hela schemat, men här är procentfördelningen i alla fall Protein 41% Kolhydrater 36% Fett 23%.


Det där med vila tycker jag är väldigt olika från person till person. Det viktigaste tycker jag är att man börjar lyssna på sin kropp, hur mår den egentligen? Känner jag mig trött, hängig, krasslig, då kanske det är dags för vila. Men om kroppen känns fräsch och ork/ motivation finns där, kör hårt ;). Kram