onsdag 6 mars 2013

Fjortis igen?

När jag stod och sminkade mig i morses öppnade jag av en slump smyckeslådan där alla mina piercingsmycken låg. Jag har haft hål i naveln sedan 16 års ålder, men tröttnade för bara något år sedan och valde att plocka ut den lilla stenen.
Konstigt nog blev jag idag aningen nostalgisk och tankarna om det fina navelsmycket kom åter tillbaka. Ja impulsiv som jag är slutade det såklart med att jag helt utan vidare eftertanke började trycka staven igenom det igenväxta och föredetta piercinghålet.
Efter mycket pressande både uppifrån och nedifrån gick den kalla staven tillslut långsamt igenom den nu lätt rosaröda huden.
Det var först vid den här tidpunkten det slog mig, jag hade totalt glömt av allt vad bra hygien hette! Den silvriga piercingen hade våldsamt pressats igenom med otvättade händer och självklart var inte ens smycket rengjort... Ja men well done fröken Hanna, då är det bara att hälsa den kommande infektionen hjärtiligt välkommen...
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm fjortis.. nää!
Jag gjorde min navelpiercing för två år sen, som 42-åring hihi ;)
/Kath