tisdag 5 mars 2013

Morgonstund har guld...

Vaknade upp av att solen sken igen mitt sovrumsfönster och dagens första tanke blev:
- Gud vilket fint väder det är, jag måste ut!
Denna tanke ledde i sin tur till att jag snabbt slängde på mig kläderna för att ge det här med cyklingen en ny chans, en sak som jag verkligen inte ångrar. För idag fick jag möjligheten att verkligen testa på min cykel och dess kapacitet. Visst det var fortfarande väldig halt ute, men jag kunde ändå på vissa partier köra lite intervaller och för att se vad cykeln (och jag) klarade av.

Jag tror det här kan bli min grej och längtar redan nu ut till alla skogsstigar där rötter, backar och sten, blandas med pulshöjningar och fågelkvitter. Jag känner på mig att det kommer bli en grym sommar :).
Morgonstund har guld...

Scott Chenoa

2 kommentarer:

Ola sa...

Kul!! Grattis till ett nytt intresse!
Cyklar själv ganska mycket MTB (även om du vann säsongsstarten :P) och det är så kul! Gå en kurs om du hittar någon, häng på happymtb.se eller åk med UCPA på en MTB-vecka i Frankrike i sommar. Har själv varit iväg på en vecka "multisport" med UCPA och där är MTB (eller VTT som det heter på franska :D) ett av momenten och det var galet kul och lärorikt (alla andra stört coola saker man fick göra, såsom via ferrata, canyoning osv, var ju såklart lika grymt kul). Nästa grej är att börja med downhill!!
Lycka till i skogen!
/Ola

Pentmark sa...

Det känns kul att ha en sport lite vid sidan av bara för att det är kul.
Wow det där med UCPA lät hur häftigt som helst :):). Kanske vore någon att testa på när min ekonomi är lite stabilare.
/Hanna