tisdag 23 april 2013

En dag med cykel

Anledningen till att jag började cykla mountainbike handlade egentligen inte så mycket om träningen som det gjorde att komma ut i naturen. Jag kände ett stort behov av att släppa alla måsten/ krav för en stund och bara få känna mig fri. Jag började reflektera över hur mycket jag hade saknat solen, doften av granbarr och att  ta sig tid till att lyssna när vinden griper tag i trädgrenarna. Men vet ni vad, i dag har jag lyckades få uppleva allt detta och lite till :).

Min cykeltur började med att jag petade i ettans växel och trampade upp för heeeela strupen *stolt*. Med den sköna mjölksyran som belöning  cyklade jag beslutsamt vidare längre in i skogen, där växlingen mellan stigar och något större vägar, på något magiskt sätt snyggt överlappade varandra. Trots att gårdagens grymma ryggpass emellanåt gjorde sig påmind, blev jag efter att ha kikat på klockan, uppriktigt förvånad. Det visade sig att hela två timmar (!) hade passerat och så även 2,5 mil i skogen haha.

Nu ska jag låta min trötta kropp långsamt sjunka ner i soffan, för det är vi värda :-).

Ta hand om varandra <3

 
 
 

3 kommentarer:

Rosanna sa...

UNDERBART!Rosanna/Thailand ;)

Marcus sa...

*Vill oxå!*

//marcus

Pentmark sa...

Nämeen Hej Rosanna, vad roligt att du läser min blogg :D
Ja, att vara ute i naturen är verkligen helt underbart :)

Marcus: Vi får köra ett pass snart :)