tisdag 14 maj 2013

Drop set

Att utmana sig själv till att våga känna den brännande mjölksyran i våra muskler, är någonting som jag tycker är grymt häftigt.
I dag hade jag en klient som fick testa på drop set för första gången någonsin. Efter att djävulshornen vuxit fram på min klient, la vi tillsammans in nästa växel och mosade ända in i mål. Det blev ett riktigt bra pass och det var nästan så att jag såg hur hornen bytte plats med leendet som dök upp sekunden efter. Älskar mitt jobb :-)

Drop set: Betyder egentligen att du ska gör så många repititioner som du orkar på en förhållandevis hög vikt, sedan sänker man belastningen och pushar sig själv till att även här klara så många reps som möjligt. Här är det ingen rast och ingen vila, utan enbart fullt ös som gäller. Att träna på det här sättet gör att du kan trötta ut dina muskler riktigt ordentligt pch få den omtalade pumpen.

Det här är en kul träningsvariant att pröva om du känner för att testa på någonting nytt, eller bara om du har lite ont om tid :).

Inga kommentarer: