tisdag 21 maj 2013

Polisen

Idag hade jag en helt ledig dag och passade då på att gå till polisen och för att ordna med ett nytt pass.
Väl framme i luckan hör jag den monotona och grymt uttråkade rösten där inne säga:
- Titta in i kamerna med ett neutralt ansiktsuttryck.
Samtidigt som jag tänker att detta passfoto ska jag ha i flera år, blixtrar det till och en bild är redan tagen. Fan det där kan inte blivit bra hann jag tänka samtidigt som fotot dyker upp likt gubben ur lådan. Jag spärrar vilt upp ögonen och utbrister;
- Men gud neeej inte den!
Med en svag suck från kassörskan gör vi om samma proccess igen...och igen.. och igen hahaha. Men tillslut blev jag nöjd (ja eller indre missnöjd) och damen i kassan blev nog ännu nöjdare när jag väl gick därifrån...

Efter äventyret hos polisen hamnade jag på mitt gym Energi där bröst, triceps stod på dagsschemat. Jag la även till några bålstabilitetsövningar som jag kämpade tappert med.

Vad har ni tränat idag?
 

8 kommentarer:

Albin sa...

BEN...ehhhumm...ursäkta, storkbenen.

Evelina sa...

Vilodag idag, men har övat på att äta mer grönsaker och den där kalla gröten du tipsade om. Faktiskt riktigt gott!!!!

Jane Agerskov sa...

Vilodag för mig med. Men pulsklockan har kommit nu, så den ska testas i morgon! :)

Katti sa...

Oxå vilodag, men igår blev det rygg/biceps/axlar ;)

Ola sa...

Onsdag, då blir det efter uppvärmningen följande: böj, bänk och mark utan variationer, därefter supportträning av biceps och triceps.

Daniel sa...

Triceps, axlar och rygg då vi har lite med tid för träning i veckan.

Pentmark sa...

Albin: Åh beeen <3. där har vi äkta kärlek :)
Evelina: Härligt att höra att du har vilodag, det är lika viktigt som själva träningen :).Bra att du käpar på med grönsakerna, syns imorgon :)
Jane: Kör hårt med pulsklockan :D
Katti: Vad ska du träna imorgon?
Ola: Låter som du har en ganska bra rutin i din träning :). Hur många dgr i veckan tränar du?
Daniel: Skönt pass :D

Kram

Ola sa...

Hanna: Gick med i en SL-klubb nyligen och uppbyggningsprogrammet jag följer nu är på tre dagar i veckan i tolv veckor. Sen maxning och det ska bli spännande att se hur mycket styrkan förbättrats ;)