söndag 19 maj 2013

Svar på era frågor

God kväll,
Nu är det äntligen dags för svaren på era bloggfrågor till mig, håll tillgodo ;-).
  • Patrik:  Hur reagerar du när det blir uppenbart att en kille tänder på dina muskler ?

    Svar:
    Eftersom jag känner mig fin i mina muskler, så är det roligt när någon annan också tycker det.
  • Martin: Ditt efternamn Pentmark, vad betyder det? Jag tänker "inhägnad- mark" eller kanske Pent som i "fem"? Möjligen Pent som i Volvo Penta vilka tillverkar båt- och industrimotorer, alltså typ "Sjö- mark"..? Vad säger din familj om namnet ert? :)

    Svar: Mitt efternamn kommer från början i från Finland och namnet Peltoneimi. När min farfar flyttade till Sverige valde han att försvenska namnet till Pentmark. (Farfar har faktiskt även jobbat på Penta :-D )
  • Martin: När du gullebrottas med din kille på helgmorgonen - brukar du då "förlora" för att behålla husfriden? :)

    Svar: Hahah i dagsläget är jag singel, meeeen det här med att ge upp är inte min starka sida ;)
  • Anonym: Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

    Svar:
    Det varierar lite, men som det ser ut just nu ligger biceps ganska bra till :P.
  • Ola: Har du fått punka i skogen än, snakebite? Om inte, måste du cykla ännu hårdare! Men det kommer att ske, så ha alltid reparations-kit med dig, och gärna en extra slang! :D

    Svar:
    Nej har inte fått punktering på min MTB än *peppar, peppar*, fast min pappa fick det sist vi var ute och cyklade. Ingen av oss hade såklart med sig några laglappar, så vi fick cykla fort som vinden tillbaka, samtidigt som man kunde höra luften pysa ur bakdäcket..
    Tack för tipset Ola, det bör jag absolut fixa framöver :).
  • Victoria: Jag undrar vad du helst äter när du inte alls tänker på näringsinnehåll utan bara smak & "njutning"?

    Svar: Oftast när jag "unnar" mig saker handlar det inte så mycket om sötsaker, utan mer om vanlig mat. Jag älskar att använda ugnen och känna doften av hur någon god gratäng långsamt tillagas.
    Just nu är Mossaka, med köttfärs, auburgine och potatisen en riktig storfavorit. Jag vill också tillägga att leva som jag gör, inte är någon uppoffring från min sida, utan en livsstil som jag själv valt :).
  • Victoria: Sedan undrar jag om/hur du upplever att ditt psyke förändrats sedan du gick ner i vikt & började träna mer seriöst?

    Svar: Bra fråga Victoria, det får du fråga min mamma haha.
  • KP: Vad blir nästa steg för din träning? Om du helt fritt fick välja, vad skulle du börja träna då?

    Svar: Svår fråga, jag älskar styrketräning och de fasta rutinerna som träning med fria vikter ger, men jag ser även fram emot en sommar med mycket utomhusaktiviteter.Mitt nästa steg... Hm.. Jag vill bli bättre och säkrare på min mountainbike och vill gärna testa på nya sporter framöver, som tex paddla kanot eller varför inte boxning eller kampsport.
  • Thessan: Hur började du din förvandling? Från bulkad till fit menar jag.

    Svar: Oj för att göra en lång historia kort, så började jag min resa med att kontakta någon som hade mer erfarenhet än mig och som dessutom hade varit med om att stå på scen tidigare :). Därefter la han upp ett kost- och träningsschema till mig som jag slaviskt började följa.
    Jag nådde mitt målet, - att  tävla i BB :-).
    Kristoffer:  Eftersom du har tränat rätt länge så har du garanterat stött på platåer. Vilken är/var din största platå och hur tog du dig vidare?

    Svar: Att stöta på platåer i sin träning är naturligt och någonting som händer alla i olika utsträckningar. Jag anser att det är genom dessa platåer, både träningsmässigt och i det vardagliga livet som man utvecklas och växer som människa.
    För min del så var de sista dietveckorna jobbiga, då var kolhydratsintaget och jag ungefär lika låga ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du vill testa nåt nytt så kan du alltid komma förbi coloseum =) Dessvärre har de inte nybörjarintag förrän i augusti igen, men då är det ju någonting att se fram emot.
http://www.coloseum-fc.se/

MVH / EdOlin