onsdag 17 juli 2013

Yoghurtglass - Yollibox

Efter att ha testat frozen yoghurt på Rhodos fick jag mersmak och ville ha mer när jag väl kom hem igen. Så när ryktena om att Ica Kvantum faktiskt sålde yoghurtglass, styrde jag genast skutan mot affären. Väl där började jag med att fylla korgen med mina obligatoriska baslivsmedel, som naturell yoghurt, rågflingor och ägg. När de tryggt låg där i botten på kundkorgen, sögs jag bort mot de glänsande frysdiskarna.

Efter att är lyckan över att hittat glassen lagt sig, dök ett mycket gammalt (men tydligen inte vare sig bortglömt eller löst) problem upp.. Hur når man egentligen glassen i frysdisken?
För min egen del löste jag problemet genom att göra ett djupdyk med huvudet först ner i kylan och sedan låta benen helt sväva fritt upp mot taket. Jag kan bara föreställa mig hur det såg ut ;).

Men trots att detta i teorin var en lösning som fungerade superbra, gick det i praktiken sådär... Anledningen till detta var att de inte hade den glassen jag ville ha (naturell) utan bara yoghurtglass med smak (vilket jag upptäckt först när mitt huvudet var nere i bland miljoner andra glassorter). Helt plötsligt skulle jag ta ett nytt beslut och välja en annan glass, men vilken... När allt blod runnit ner i mitt huvud och funderingarna om mössa kommit upp fler än en gång, var det hög tid bestämma sig.
Smaken passionsfrukt inhandlades och jag gick leende samt en gnutta frusen bort mot kassan.

Betyg: 3/5 hantlar
Kommentar: God men lite väl söt, förpackningen påminner om takeaway thaimat
Pris: 49 kr för 600 ml

Energi /100g
Kcal : 95g
Protein : 2,5g
Kolhydrater : 21,9g
Fett : 1,1g


Inga kommentarer: