onsdag 21 augusti 2013

Medelhavsbiffar

Hittade det här receptet i en skvallertidning och tyckte det lät så smarrigt att jag bara var tvungen att testa :).
Jag tänkte faktiskt försöka få in en vegetarisk maträtt i veckan, delvis för att spara pengar, men också för att spara på vår miljö.

Vill ni vara med?
Pröva med dessa grymt goda och lättlagade biffar :).
Medelhavsbiffar

1/2 chili
2 dl finhackad färsk spenat
1 dl soltorkade tomater
100g fetaost
1 broccolihuvud
2 ägg
1 dl strödröd
----
Salt
Svartpeppar
Basilika
Oregano

Finhacka chili & spenat
Klipp tomaterna i småbitar & skär fetaosten i mindre bitar
Mixa broccoli (både bukett och stam) med ägg, kryddor samt chili
Blanda ner spenat & tomat (mixa ej)
Addera ströbröd, låt vila i 10 min
Rulla dem till bollar och sedan plattar ni ut dem en aning
In i ugnen på 200 grader i ca 20 min

Förberedelser och bra råvaror är A & O 
 
20 st nygräddade vegetariska biffar :)

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Det låter jättegott, ska prova nu i veckan! :)

lolloise sa...

Oooh, jag ska också prova!