söndag 11 augusti 2013

YOLO

Efter att ha hört ordet YOLO överallt under flera veckors tid började jag fundera... Tänk att ett så litet ord kan betyda så mycket, eller ord och ord föresten, mer en förkortning av meningen you only live once.
För precis så är det, vi lever (ja vad vi vet i alla fall) bara en gång. Varför ödslar vi bort våra liv med att göra sånt som vi inte vill? Vissa låter sin religion ta överhand, andra umgås med kompisar de inte gillar och vissa vantrivs på sina arbetsplatser. I de flestas liv finns det oftast några saker som man skulle kunna förbättra för att vi som individer ska må bättre. 

Ordet YOLO betyder för mig att jag ska fundera mer på vad jag vill göra, snarare än att på något konstigt sätt försöka tillfredställa alla andras behov. Genom att jag utmanar mig själv mer kommer jag också växa som människa och på så vis kunna uppskatta och ta till vara på dagarna bättre.

Ju mer jag tänker på det, desto mer självklart och uppenbart blir det! Jag ska från och med nu leva efter principen YOLO, vill du vara med?


Inga kommentarer: