fredag 13 december 2013

Luciaträning :)

Efter att ha varit totalt knockad av en envis förkylning, är jag nu åter uppe på benen igen. Fast frisk vettetusan om jag skulle kalla mig än, men jag är iaf på gó bättringsväg :).
 
Min fredag började nere i Energis träningslokaler redan klockan 07:00 i morses, man vill ju inte missa hela luciadagen eller hur haha. Så det var faktiskt med vackert flygande glitter i dreadsen som jag värmde upp på roddmaskinen.

Dagens pass bestod av massa sköna ryggövningar; Som ex marklyft, stångrodd och för ovanlighetensskull div maskiner.
Även om gympasset var precis den där färgklicken i vardagen som jag ansåg mig behöva, tror jag (så här i efterhand) att jag drog och tränade rör tidigt :(.
Allvarligt talat, varför lyssnar vi inte på våra kroppar när de säger ifrån?? Är och känner man sig inte fit for fight så sak man inte träna, punkt slut! Är det värt att chansa och få tex en hjärtmuskelinflammation på köpet, nope skulle inte tro det! 
Jag avslutar med att säga som min bästa kompis Hanna alltid säger,
- Herregud ta det lite piano! Och det är faktiskt helt sant, för imorgon är det en ny dag, setill att ta vara på den :).

God jul på er och glöm inte att ta hand om varandra <3


Inga kommentarer: