onsdag 18 januari 2012

2-1-2 Träning

Yes då har jag fått ett nytt träningsschema som jag har börjat köra efter. Principen är ganska enkel, du tränar 2 dagar och vilar en.
Anledningen till att jag inte kan fortsätta som jag har gjort, är pga mina maffiga benmuskler hahah. Från och med nu, så ska jag inte
bygga så mycket på benen, utan bara försöka bibehålla det jag redan har. Tanken är att enbart träna ett benpass varannan vecka nu istället för varje. Lite tråkigt såklart, men samtidigt är det väldigt lärorikt med ett nytt och fräscht schema.
Upplägget

Dag 1: Bröst, triceps & mage
Dag 2: Rygg, biceps
Dag 3: Vila
Dag 4: Axlar & mage
Dag 5: Biceps & Triceps
Dag 6: Vila
Dag 7: Bröst, triceps & mage
Dag 8: Rygg, biceps
Dag 9: Vila
Dag 10: Axlar & mage
Dag 11: Ben

Dag 12: Vila

Börja om från dag 1!

Vad tror ni om upplägget??

2 kommentarer:

Malin sa...

Looking good :-) Kan nog bli riktigt bra. Verkar gött m vilodag var 3e dag! Hihi
Kul med nytt!

Pentmark sa...

Eller hur Malin, visst verkar det spännande:D. Har knappt hunnit att träna en vecka och jag måste nog redan säga att jag gillar det ;D..