söndag 1 januari 2012

Nyårslöften

Hoppas alla har haft en trevlig nyårsafton och att ni inte släpar runt på en massa nyårslöften...

För det vanligaste är att man lovar lite för mycket och då brukar det oftast sluta med att hela nyårslöftet istället rinner ut i sanden. Om du tex har lovat dig själv att numera ska jag alltid äta nyttigt och hälsosamt.
Så måste jag först säga att jag tycker ordet "alltid" har en ganska negativ klang. Jag tror det är bättre att säga att jag oftare ska äta en mer hälsosamt kost.
Tänk även på att man inte måste förändra allting på en gång, utan att det är helt okej att ta ett litet steg i taget. Det kanske räcker med att addera mer grönsaker på tallriken till en början? Sen när man har fått in en rutin på det, kan man utöka med tex mer fisk under veckan eller varför inte mer fullkorn. Men som sagt, en sak i taget så att kroppen faktiskt hinner vänja sig :).

Ha en bra 1 januari
Kram Hanna







Inga kommentarer: