tisdag 27 november 2012

Matblackout

Efter att jag hade varit sugen på soltorkade tomater i flera dagar, gick jag tillslut till affären för att köpa mig en förpackning. Jag hittade efter lite letande precis vad jag sökte, men sen kom den klassiska matblackouten över mig!
Va, har ni inte hört talas om denna? En matblackout uppenbarar sig oftast när man går in i affären för att handla, men har egentligen ingen som helst plan. Allt man vill är bara att ha en kasse fylld med mat och åka hem haha.
 
Så jag står alltså mitt i affären med matblackout och funderar på vad jag skulle hitta på med mina stackars tomater. Skulle jag äta dem som de var, neee så goda var det ju faktiskt inte... Passerade som av en slump ostdisken och hittade fetaost, mums! Plötsligt kom mathjärnan igång igen, det får bli kesoröra idag :-).

Hannas Kesoröra
Ingredienser:
Keso
Kesella
Fetaost (hackad i bitar)
Soltorkade tomater i strimlor (jag använde sax)
Vitlökspulver
Flingsalt

Inga kommentarer: